Amikor egy keresett szolgáltatást végre megtalálsz, mik azok az okok, ami miatt mégis elfordulsz a szolgáltatótól? Más nézőpontból: ha egy vendég a te szolgáltatásodat keresi, mi az, ami el fogja riasztani attól, hogy felvegye veled a kapcsolatot?
Nem kell tapasztalt „webes szakembernek” lenned ahhoz, hogy belásd: egy rosszul megkomponált online megjelenéssel vendégeket veszítesz. Vajon mik a legmeghatározóbb okok, ami miatt egy vendég elfordul a szolgáltatótól? Vajon a megjelenés minősége, a szöveg tartalma, a képek minősége vagy a technikai háttér hiányosságai, melyek miatt elmaradnak a bevételek?
Vonatkoztassunk most el attól, hogy a szolgáltatás minősége vagy a helyszín kifogásolható az érdeklődők számára. Egy minőségi szolgáltatás szép környezetben is lehet „vendégriasztó” ha nem megfelelő a körítés. Lássuk mik azok a legfurcsább dolgok, melyekkel mi találkoztunk célközönségünk online megjelenését vizsgálva.
1. A weboldal „Nem biztonságos”
Nagyon nagy hiba, melyet minden böngésző azonnal kiszűr. Ez az elavult, nem frissített és karbantartott honlapoknál jelentkezik, súlyosabb esetben olyan programkódok (akár vírusok) is találhatók benne, melyek miatt a weboldal egyáltalán nem jelenik meg. Egyszerűbb esetben csupán az SSL protokoll nincs beállítva (mint az alábbi képen), ott egyszerűen meg kell tenni a megfelelő lépéseket a biztonságért. Ha a weboldal teljesen tiltva van, csak az újraépítés segít.
2. Csak közösségi média oldal található
Ez nem kritikus hiba, hiszen a közösségi hálóból jöhet a legtöbb vendég. A probléma inkább azzal van, hogy egy közösségi oldal nem a saját tulajdonod, még a rajta tárolt bejegyzésekhez is hozzányúlhatnak egyes irányelvek be-nem tartása miatt. Ha bármi okból ez megtörténik (ahogy velünk is megtörtént már), akkor évek munkája is elveszhet. Megoldás: a közösségi média legyen hangsúlyos, de az ottani érdeklődőket a saját weboldalra irányítjuk.
3. A weboldal nem mobilbarát (reszponzív)
Szintén egy nagy hiba, hiszen ma már az interneten keresők kb. 80%-a mobiltelefonon/tableten nézi az oldalakat. Ha a kis kijelzőn nem találja meg a neki kellő információt, akkor gyorsan visszafordul és máshol kezd keresni. Ez megint csak a régi, nem frissített vagy modernizált weboldalaknál fordul elő, érdemes gyorsan megejteni az eddig halasztott módosítást.
4. A weboldal nem saját domain néven van (www.sajatnev.hu)
Lehet bármilyen szép és informatív egy weboldal, ha a címe hosszú, bonyolult vagy nehezen található. Nem ez a legsúlyosabb hiba, de ha egy „www.vendeghaz.hu” címet összehasonlítunk egy „www.vendeghaz. webnode.hu” címmel, a komolyságot figyelembe véve érezhetően az első a jobb. Egy domain regisztráció nem kerül sokba és egy web tárhely éves díj is elhanyagolható (5-10 000 Ft).
5. Nincs meghatározva a célközönség és a szolgáltatás
Ha egy szolgáltatást keres, akkor valószínűleg elvárja, hogy a keresők és a weboldalak a célnak megfelelő információt jelenítsék meg. A „vendégház” vagy „hajótúra” szavak („mindenhez is értünk…”) önmagukban nem mondanak el mindent a vendégeknek, ezért kiemelten fontos, hogy jó legyen a szövegezés, kezdve a főcímtől egészen a kisebb szövegrészekig. Ennek hiánya sem súlyos hiba, de időt vesz el a vendégektől és lehet, hogy a jövőben elkerülik a szolgáltatását.
+1. A térképes megjelenés hiányzik vagy nem kattintható
Ma már a legtöbben, akik szolgáltatást keresnek, arra is kíváncsiak, hogy hogyan jutnak el a helyszínre? Az a megnyugtató számukra, ha néhány koppintással a mobiltelefonon máris látják a megtenni szükséges utat és a helyszín közelében levő érdekességeket. Erre nem elég egy statikus térkép, ami csak az utcát mutatja, szükséges a Google térkép szolgáltatást is integrálni a honlapba. Ennek hiánya nem súlyos hiba, de olyan kényelmi szolgáltatás az érdeklődőknek, ami nem hiányozhat a weboldalról.
+2. A telefonszám nem kattintható
Egy újabb kényelmetlen, de nem súlyos hiba, ha a mobiltelefonon látott telefonszám nem hívható egyetlen koppintással. Ez egy könnyen orvosolható hiba, a megoldása jelentősen tudja növelni az érdeklődők számát.
Most, hogy látod a hibákat, mi a teendő?
Amennyiben az iPORT.hu csapatához fordulsz segítségért, akár ingyenesen átnézzük az online megjelenéseidet, megbeszéljük a legfontosabb teendőket és beárazzuk a projektet. Mivel a SzállásOrigó üzemeltetőjével tárgyalsz, minden szolgáltatásunk mellé ilyen-olyan kedvezményeket, készpénz-helyettesítő szolgáltatásokat és extra megjelenéseket is kapsz. Ezeket áttekintheted ajánlataink között, de érdeklődhetsz is telefonszámunkon vagy emailben.
Célunk, hogy jól működő, figyelemfelkeltő és aktív online megjelenésed legyen, mely vonzza az érdeklődőket és segíti a vállalkozásod működését!